İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, Pakistan ziyareti sırasında ABD temsilcileriyle görüşme yapmayı planlamamaktadır.
Konuyla ilgili İran Dışişleri Bakanlığı yetkilisi İsmail Begai sosyal medya hesabından bilgi verdi.
"İran ve ABD arasında görüşme planlanmamaktadır, çünkü resmi Tahran'ın şartları Pakistan'a iletilecektir" diye Dışişleri Bakanlığı yetkilisi belirtmiştir.
Begai, Arakçi'nin yalnızca Orta Doğu'daki çatışmanın durdurulması için İslamabad'ın arabuluculuk çabaları çerçevesinde Pakistanlı üst düzey temsilcilerle iletişim kuracağını vurgulamıştır.
Daha önce Axios muhabiri Barak Ravid kaynaklara dayanarak ABD ve İran heyetleri arasında doğrudan müzakerelerin 27 Nisan'da İslamabad'da yapılacağını bildirmişti. Kendi tarafından Beyaz Saray sözcüsü Karoline Leavitt, ABD Başkanı'nın özel temsilcisi Steven Witkoff ve iş insanı Jared Kushner'in İran tarafını dinlemek üzere 25 Nisan'da İslamabad'a hareket edeceklerini açıklamıştı.
Hatırlatalım ki, 11 Nisan'da İslamabad'da ABD ve İran temsilcileri arasında müzakereler yapılmıştı. Heyetler en az iki temel konuda - nükleer program ve Hürmüz Boğazı hakkında anlaşmaya varamamışlardır. Ertesi gün ABD Başkanı Donald Trump, Washington'un Tahran ile İran'ın nükleer programı konusunda anlaşamadığını açıklamış, bununla bağlantılı olarak Amerikan askerleri İslam Cumhuriyeti'nin deniz ablukasına başlamıştır. İslamabad'daki müzakerelerde ABD heyetine ülkenin Başkan Yardımcısı JD Vance liderlik etmiştir. Onun dışında grubun bünyesinde devlet başkanının özel temsilcisi Steven Witkoff ve Trump'ın damadı Jared Kushner yer almıştır. İran heyetine ülke meclis başkanı Muhammed Bakır Galibaf ve Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi başkanlık etmiştir.