Tahran, anlaşmazlığın çözümüne ilişkin Washington'a yeni bir teklif sundu.
Bildirildiğine göre, bu belgede Beyaz Saray'ın uyguladığı ablukanın kaldırılması, Hürmüz Boğazı'nın açılması ve ardından İran'ın nükleer programıyla ilgili müzakerelerin başlatılması öngörülüyor. İslam Cumhuriyeti'nin temsilcileri bu yeni girişimi ABD yetkililerine Pakistan'daki arabulucuların yardımıyla ilettiler.
"Yeni teklifin temel amacı, müzakerelerde ortaya çıkan mevcut tıkanıklığı ve İran liderliğinin Trump yönetimiyle anlaşmaya varmak için yapacağı nükleer tavizlerin kapsamına ilişkin görüş ayrılıklarını ortadan kaldırmaktır," diye belirtiyor yayın.
Portalın haberine göre, İran tarafının ileri sürdüğü bu girişim öncelikle Hürmüz Boğazı çevresindeki krizin ve ABD ablukasının çözümüne yönelik. Belirtildiğine göre, taraflar ateşkes rejimini uzun bir süre için uzatmalı ya da savaşın kalıcı olarak durdurulması konusunda anlaşmalıdırlar.
Portal, teklife göre nükleer müzakerelerin yalnızca sonraki aşamada, yani Hürmüz Boğazı açıldıktan ve abluka kaldırıldıktan sonra başlayacağını vurguluyor. Kaynağın söylediğine göre, ABD lideri 27 Nisan'da kendi kabine toplantısını düzenlemeyi planlıyor. Bu toplantının amacı, İran'la müzakerelerdeki çıkmazı ve savaşta atılacak sonraki adımların olası seçeneklerini görüşmektir.
ABD Başkanı daha 25 Nisan'da, temsilcilerinin İran tarafıyla görüşmek üzere Pakistan'a planlanan ziyaretinin iptal edilmesinin ardından Washington'un Tahran'dan yeni bir teklif aldığını bildirmişti. O, daha önce özel elçisi Steve Witkoff ve Jared Kushner'ın Pakistan ziyaretinin ertelendiğini açıklamış ve ülkesinin İran'la telefon aracılığıyla müzakerelere hazır olduğunu dikkat çekmişti.
Axios