İran ve ABD temsilcileri Cenevre'de bir sonraki görüş turunu tamamladılar ve kendi liderlikleriyle istişareler sonrasında diyaloğu yeniden başlatmak konusunda anlaşmaya vardılar.
Bu konuda taraflar arasında arabuluculuk yapan Oman Dışişleri Bakanı Badr əl-Busaidi X sosyal medya hesabında paylaşımda bulundu.
"Görüşmeleri uygun başkentlerde yapılacak istişarelerden kısa süre sonra yeniden başlatacağız. Teknik seviyedeki görüşmeler gelecek hafta Viyana'da gerçekleşecek," diye bakan vurguladı.
Oxu.Az
23:20
ABD ve İran heyetleri arasında nükleer program üzerine müzakereler, Umman diplomatlarının arabuluculuğuyla verilen kısa aradan sonra yeniden başladı.
Bu konuda Al-Alam televizyon kanalı bilgi yayımladı.
Taraflar arasındaki görüşmeler üç saatten fazla süreyle durdurulmuştu. IRIB ajansının verdiği bilgiye göre, bu ara heyetlerin kendi aralarında istişareler yapması ve sonraki adımları belirlemesi için verildi. Ara sona erdikten sonra masaya dönen taraflar müzakereleri kaldıkları yerden sürdürüyorlar.
ABD ve İran'ın nükleer programla ilgili yürüttükleri müzakerelerin üçüncü turu 26 Şubat'ta İsviçre'nin Cenevre şehrinde başladı. Müzakerelerde temel amaç, taraflar arasında oluşan görüş ayrılıklarını ortadan kaldırmak ve nükleer anlaşmayla ilgili ortak paydada buluşmaktır.
Oxu.Az