"Beyaz Saray, NATO'nun ABD için değerini yeniden gözden geçirmelidir."
Bunu ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio Fox News'a verdiği röportajda belirtti.
"NATO - Avrupa'yı savunmak için askerlerimizin orada bulunması demektir. Ancak onların yardımına ihtiyaç duyduğumuzda, askeri üslerini kullanmamıza izin vermelerini istediğimizde onların cevabı "hayır" oluyor. Onlardan hava saldırıları gerçekleştirmelerini istemiyoruz. Peki neden NATO'dayız? Bu soruyu sormalıyız." diye M.Rubio belirtti.
Dışişleri Bakanı'nın sözlerine göre, ABD son aşamaya giren İran savaşının bitmesinin hemen ardından NATO'nun önemini yeniden değerlendirebilir.
"Bu, bugün ya da yarın gerçekleşmeyecek, ama gerçekleşecek. Biz bu noktaya ordumuz tüm görev hedeflerine ulaştığında varacağız," diye ekledi.