ABD Savunma Bakanlığı, ülkenin nükleer üçlüsünü modernize etmek amacıyla nükleer silahlar ve bunların taşıyıcı sistemleri üzerinde testler yapmayı planlıyor.
RİA Novosti'ye atıfla haber veriyor ki, bunu ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth açıkladı.
"Biz nükleer silahları ve bunların taşıyıcı sistemlerini diğerleriyle birlikte test edeceğiz" diye belirtti.
Bakan, nükleer üçlünün modernizasyonu görevinin Donald Trump tarafından verildiğini hatırlatmış ve şu anda bu meselenin Washington'un İran'ın nükleer silah elde etmesini engellemeye çalıştığı bir dönemde daha güncel bir nitelik kazandığını ifade etti.
Onun sözlerine göre, ABD istikrarı sağlamak ve tırmanmayı yönetmek için ek faaliyet seçenekleri hazırlayacaktır.
Daha önce Pentagon, 2027 yılı için ABD'nin nükleer kompleksinin finansmanının artırılmasıyla ilgili başvuruda bulunmuştur. İlgili belgede bu adımın Washington'a stratejik rakiplerini caydırmaya ve ülkenin ulusal çıkarlarını korumaya devam etme imkânı vereceği belirtildi.
Oxu.Az