Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail silahlı kuvvetleri İran topraklarında 15 binden fazla hedefi vurdu.
Bu konuda ABD Savaş Bakanı Pete Hegseth açıklama yaptı.
Bakan düzenlediği basın toplantısında ABD ve İsrail Hava Kuvvetlerinin ortak şekilde 15 binden fazla hedefi imha ettiğini vurguladı. Onun sözlerine göre, İran temsilcileri ülke semalarında yalnızca "yıldızlar ve çizgiler" ile "Davut Yıldızı" tasvir edilmiş uçakları gözlemlemektedir.
O, ABD ve İsrail ordusu İran'ın balistik füze üretim altyapısını tamamen devre dışı bıraktığını ve şu anda Tahran'ın yalnızca elindeki mevcut stokları kullanmakta olduğunu sözlerine ekledi.
Bakan, "İran'ın balistik füze üretimi kapasitesinin tamamı yok edildi. Bu füzeler için yedek parça üreten şirketler, ayrıca ülkedeki ilgili binalar, kompleksler ve üretim hatları yerle bir edildi. Biz onların depolarda saklanan füzelerini de hedef alarak etkisiz hale getirdik" diye belirtti.
TASS