Washington ve Tokyo iki ABD B-52 bombardıman uçağının katılımıyla ortak tatbikat gerçekleştirdiler.
Oxu.Az'ın Aif.ru yayınından aktardığı habere göre, bu konuda Japonya Öz Savunma Kuvvetleri Birleşik Kurmay Başkanları Komitesinden bilgi verildi.
Bilgiye göre, tatbikat Japon Denizi üzerinde gerçekleştirildi. Japonya tarafından tatbikatlara üç F-35 ve üç F-15 olmak üzere altı avcı uçağı dahil edildi.
Tatbikatların amacının "statükonun güç yoluyla değiştirilmesine izin verilmemesi üzerine kararlı taahhüt" ve "Japonya-ABD ittifakının caydırıcılık ve tepki verme potansiyelinin daha da güçlendirilmesine hazırlık" olduğu açıklandı.
Tokyo'dan belirtildiğine göre, tatbikatlar Japonya çevresindeki bölgelerde güvenlikle ilgili durumun keskinleşmesi koşullarında gerçekleştirildi.