Rusya, Azerbaycan ve Ermenistan'ın Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı (AGİT) Minsk grubunun dağıtılmasıyla ilgili ortak kararını destekliyor. Grubun 2025 yılının Aralık ayına kadar tamamen feshedilmesi planlanıyor.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Rusya'nın AGİT'teki daimi temsilcisi Aleksandr Lukaşeviç RBK'ya bildirdi.
Rusyalı diplomatın sözlerine göre, söz konusu olan üç kurumun - Minsk Grubu'nun, AGİT'in görevdeki başkanının özel temsilcisinin görevinin ve yüksek düzeyli planlama grubunun faaliyetinin durdurulmasıdır.
"Bu kurumların muhafaza edilmesinin amaca uygun olmadığı konusunda tarafların (Azerbaycan ve Ermenistan'ın) görüşünü dikkate alarak, onların dağıtılmasına engel olmak için bir neden görmüyoruz" diye Lukaşeviç belirtti.
O, 1 Eylül'e kadar kimse grubun dağıtılmasına itiraz etmezse, kararın kabul edilmiş sayılacağını belirtti.
"Bu kararın uygulanmasıyla ilgili idari ve mali tedbirlerin hayata geçirilmesinin birkaç ay süreceğini dikkate almak gerekir. AGİT'te bu işlerin bu yılın Aralık ayından geç olmamak üzere tamamlanacağını umuyorlar" diye Rusya'nın daimi temsilcisi vurguladı.