Almanya hükümeti, gelecekte zaman kaybına yol vermemek amacıyla Hürmüz Boğazı istikametine savaş gemileri gönderdi.
Bu konuda Almanya Savunma Bakanı Boris Pistorius Rheinische Post gazetesine yaptığı açıklamada konuştu.
"Zamanı tasarruflu kullanmak amacıyla bazı Alman askeri birliklerinin önceden Akdeniz sularına gönderilmesi konusunda karar aldık. Böylece [Bundestag] tarafından ilgili yetki verildikten sonra ek zaman kaybının önüne geçmiş olacağız" diye belirtti bakan.
B. Pistorius'un verdiği bilgiye göre, Akdeniz'e bir ikmal gemisi ve bir mayın arama gemisi yönlendirildi. Savunma Bakanı, Almanya parlamentosunun (Bundestag) söz konusu gemilerin Hürmüz Boğazı'nda konuşlanmasını "son derece kısa sürede" onaylayabileceğini ekledi.