ABD'nin "Amazon" şirketi, Elon Musk'a ait "SpaceX" şirketinin "Starlink" küresel uydu iletişim sistemiyle rekabet edebilmek için "Globalstar"ı satın almayı planlıyor. Halihazırda piyasa değeri yaklaşık 9 milyar dolar olarak değerlendirilen grubun satın alınması yönünde taraflar arasında müzakerelere başlandı.
Kaynaklara göre, şu anda taraflar çözülmesi gereken bazı önemli meseleler üzerinde çalışıyorlar. Temel sorunlardan biri ABD'nin "Apple" şirketinin "Globalstar"da yüzde 20'lik paya sahip olmasıdır; bu nedenle "Amazon"un doğrudan onlarla da görüşmeler yürütmesi gerekmektedir. Belirtelim ki, "Apple" 2024 yılında söz konusu uydu operatörüne 1,5 milyar dolar yatırım yapmıştır. Taraflar arasındaki sözleşmeye göre, "Globalstar" "iPhone" üreticisi için mobil şebekenin olmadığı yerlerde uydu aracılığıyla SMS gönderilmesini sağlamak amacıyla ağ kapasitesinin yüzde 85'ini ayırmayı kabul etmiştir.
Belirtildiğine göre, 1991 yılında kurulan ve alçak yörüngeli uydu sistemlerine sahip olan "Globalstar"ın hisseleri olası satın alma haberleri nedeniyle son aylarda hızla değer kazanmıştır. Yatırımcılar bu telekomünikasyon şirketinin "SpaceX" için güçlü bir alternatif olacağına inanıyor. Yayın, uydu ağının satın alınmasının e-ticaret liderinin alçak yörüngeli uydu sektöründe kendi konumunu oluşturma olanaklarını daha da artıracağını vurguluyor.
Bilindiği üzere, "Amazon" şirketi tüm dünyayı yüksek hızlı geniş bant internetle donatmak amacıyla Dünya'nın alçak yörüngesinde kitlesel bir uydu ağı kurmayı hedefleyen "Kuiper" projesini geliştirmektedir. Bununla birlikte, şirket bu alanda hala "Starlink" sisteminin oldukça gerisindedir.
Financial Times