İran ile çatışma fonunda Basra Körfezi'nden enerji tedarikinin durması nedeniyle Asya ülkeleri ABD'den son üç yılla karşılaştırıldığında rekor hacimde petrol satın aldılar.
Bilgiye göre, Asya'ya yönelen Orta Doğu enerji kaynaklarıyla dolu gemiler ABD ve İsrail'in İran'a karşı operasyonları nedeniyle Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalmış durumda. Bu nedenle son günlerde Asya ülkeleri nisanda yüklenecek şekilde ABD petrolü alım hacimlerini yaklaşık 60 milyon varile kadar artırdılar. Bu, 2023 yılının nisanından bu yana bir ay için en yüksek göstergedir.
Belirtildiğine göre, 60 milyon varillik hacim daha da artabilir; ABD'den nisanda yüklenecek partilerin satın alınması için pencere kısa bir süre daha açık kalıyor. Durum ABD enerji taşıyıcılarının fiyatlarının artmasına yol açıyor.
Bloomberg vurguluyor ki, ABD'den satın alınan petrol Güney Kore, Singapur, Tayland ve Japonya gibi Asya ülkeleri için tedarik sorunlarının hızlı çözümü olmayacak. Nisanda yüklenen partiler, kural olarak, varış noktalarına yaklaşık iki ay sonra ulaşacak.
ABD genellikle ayda yaklaşık 110 milyon varil ihraç eder, bunun yaklaşık yarısı Avrupa'ya, üçte birinden fazlası ise Asya'ya gönderilir.
Asyalı alıcılar bu yılın ilk iki ayında yaklaşık 70 milyon varil Amerikan petrolü temin ettiler.
2 Mart'ta İslam Devrimi Muhafızları Ordusu'nun (Devrim Muhafızları) generali İbrahim Cabbari, dünya petrol ihracatının yaklaşık beşte birinin geçtiği Hürmüz Boğazı'nın askeri operasyonlar nedeniyle deniz taşımacılığına kapatılacağı uyarısında bulundu.
Bloomberg