İran İslam Cumhuriyeti Deniz Kuvvetleri Komutanı Tuğamiral Şahram İrani, resmi Tahran'ın Hürmüz Boğazı'nı Arap Denizi tarafından kapattığına ilişkin açıklama yaptı.
Arap Denizi üzerinden uygulanan abluka hakkında konuşan komutan, karşı tarafın daha yakın mesafeye ilerlemesi halinde operatif olarak askeri tedbirler alınacağını bildirdi.
Çarşamba günü medyaya konuşan askeri yetkili, ülkesinin uyguladığı karşı tedbirleri özellikle vurguladı. Bu kararların bir parçası olarak stratejik Hürmüz Boğazı'nın düşman ve onlarla müttefik devletlerin deniz ulaşımına kapatıldığı bildirildi:
"ABD tarafından İran limanları ve gemilerine karşı uygulanan yasadışı kısıtlamalara yanıt olarak, resmi Tahran bu deniz koridorundaki denetimi güçlendirdi. Şu anda bölgeden geçişler yalnızca İran'ın yetkili makamlarının izni doğrultusunda gerçekleştirilmektedir".
Ş. İrani ayrıca uygulanan kısıtlamalara rağmen bir dizi deniz aracının limanları terk ederek hedeflerine güvenli bir şekilde ulaşabildiğini de belirtti.
Bunun yanı sıra, İran'ın yakın gelecekte rakiplerinde büyük korku uyandıran yeni bir silah türünü sergileyeceğini beyan etti.
Askeri yetkilinin açıklamasına göre, Washington tarafından deniz üslerinden İran topraklarına roketler yöneltilmiş ve ardından sürece yeni sistemler dahil edilmiştir. Bu durum, bölge sularına ilave muhripler sevk edilmesine yol açmıştır.
"Alınan tüm bu tedbirlere rağmen, rakip hâlâ hiçbir ilerleme kaydedememiştir" diye Şahram İrani sözlerini tamamladı.