Avustralya hükümeti ABD ile birlikte Hürmüz Boğazı'nın ablukasına katılma olasılığını değerlendirmiyor.
Bu konuda Avustralya Dışişleri ve Ticaret Bakan Yardımcısı Matt Thistlethwaite Sky News televizyon kanalına verdiği röportajda açıklama yaptı.
"Kalıcı barışa ulaşmanın ve sonuç olarak Avustralyalılar için benzin fiyatlarının düşmesini sağlamanın en iyi yolunun müzakereler olduğunu düşünüyoruz" diye Bakan belirtti.
Onun sözlerine göre, Avustralya hükümeti 11 Nisan'da İslamabad'da İran ile ABD arasında yapılan müzakerelerin sonuç vermemesinden hayal kırıklığına uğradı:
"Bu müzakerelerin yeniden başlamasını istiyoruz. Bu, boğazın kalıcı olarak açılmasının, uluslararası ekonominin toparlanmasının, benzin tedarikinin yeniden başlamasının ve Avustralyalılar için fiyatların düşmesinin en iyi yoludur."
ABD Başkanı Donald Trump'ın Hürmüz Boğazı'nın ablukasıyla ilgili açıklamalarını yorumlayan Avustralya Başbakanı Anthony Albanese ise bu konuda Birleşik Devletler'in tek başına hareket ettiğini belirtti:
"Herhangi bir talep almadık. Hürmüz Boğazı'nın ablukasına katılmaya davet edilmedik ve davet edileceğimizi de beklemiyorum."
12 Nisan'da ABD lideri Fox News televizyon kanalına verdiği röportajda NATO ülkelerinin bir kısmının Hürmüz Boğazı meselesinde Washington'a yardım etme niyetinde olduğunu iddia etti. Bundan önce o, ABD ve diğer devletlerin boğazı ablukaya almaya başladığını söylemişti.