Endonezya hükümeti, Büyük Britanya ve Fransa'nın Hürmüz Boğazı'nda deniz seyrüseferinin güvenliğini sağlamak amacıyla oluşturdukları misyona katılmayı ve bölgeye askeri birlik göndermeyi reddetti.
Bu konuda ülkenin dışişleri bakanlığının başkanı Sugiono bilgi verdi.
Yayın, bakanın sözlerinden alıntı yaptı:
"Bizim bu misyona katılımımız uygun değildir. Böyle bir adım devletimizin tarafsız statüsüne aykırı olurdu."
Gazete, şu anda Hürmüz Boğazı'nda Endonezya'ya ait iki petrol tankerinin hâlâ hareketsiz durumda kaldığını belirtiyor.
Hatırlatalım ki, Büyük Britanya Başbakanı Keir Starmer bir süre önce 49 devletin katıldığı zirve toplantısının ardından Birleşik Krallık ve Fransa'nın Hürmüz Boğazı'nda serbest deniz trafiğini koruma amaçlı uluslararası misyona liderlik edeceklerini bildirmişti. O zaman hükümet başkanı, misyonla ilgili daha ayrıntılı bilgilerin Londra'da düzenlenecek savunma planlama konferansının ardından açıklanacağını vurgulamıştı.
Paris ve Londra yetkililerinin açıklamalarına göre, artık bir dizi devlet söz konusu misyonda yer almak için kendi kuvvetlerini göndermek niyetindedir. Almanya ve Ukrayna da bu girişime katılmak istediklerini ifade ettiler.
Jakarta Globe