Endonezya yönetimi, 16 yaşından küçük vatandaşlar için sosyal medya kullanımına yasak uyguladı.
Bu konuda Variety yayını bilgi paylaştı.
Kısıtlamalar 28 Mart 2026 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek. Yeni kurallara göre, 16 yaşından küçük çocukların yüksek riskli platformalardaki hesapları YouTube, TikTok, Facebook, Instagram, Threads, X, Bigo Live ve Roblox gibi hizmetlerde devre dışı bırakılmaya başlanacak.
Yasaklar yalnızca sosyal medyayı değil, aynı zamanda oyun platformalarını ve e-ticaret hizmetlerini de kapsayacak. 13 yaşından küçük çocuklar için yalnızca o yaş grubuna özel olarak oluşturulmuş kaynaklardan yararlanma imkanı olacak.
13-16 yaş arası gençlere ise düşük risk düzeyindeki hizmetlerden yalnızca ebeveyn onayı ile yararlanma izni verilecek.
Kuralların ihlal edilmesi durumunda yaptırımlar doğrudan platformalara uygulanacak.
Oxu.Az