Rusya Federal Gümrük Servisi'nin (FGS) çalışanları, Fransa'nın Saint-Remy devlet müzesinden 53 milyon ruble değerinde (yaklaşık 1,2 milyon manat) altın sikke koleksiyonunu çalan Fransız vatandaşının eylemini ortaya çıkardılar.
Bu konuda Federal Gümrük Servisi açıklama yayımladı. Bildirildiğine göre, 29 yaşındaki Fransız vatandaşı Antoni Kastelayn tarihi müzenin çalışanıymış. O, görev yetkilerini kullanarak müze sergilerinin bir kısmını - Roma İmparatorluğu ve III. Napolyon'un hükümdarlık dönemine ait altın sikkeleri çalarak yasadışı yollarla Rusya'ya getirmiş.
Belirtildiğine göre, 2023-2024 yıllarında olayı gerçekleştiren kişi defalarca Moskova'ya gelmiş ve gümrük kontrolünden engelsiz geçmek için çalınan sikkeleri cüzdanın bozuk para bölmesinde saklayarak onları euro sentlerle karıştırmış. O, başkentte değerli eşyaları çeşitli nümizmatik kuruluşlara ve ayrıca özel koleksiyonculara satmış.
Daha sonra Interpol çalınan altın sikkelerin aranmasıyla ilgili bildiri yayımlamış. Gerçekleştirilen operasyonel arama tedbirleri sonucunda tanıma uyan 79 eşya tespit edilerek el konulmuş. Ekspertiz, bunlardan 78'inin orijinal ve kültürel değer taşıdığını, bir sikkenin ise kopya olduğunu göstermiş.
Olayla ilgili ceza davası açılmış bulunmaktadır.