Fransa'da birçok ıslah kurumunda grev eylemleri düzenlendi. UFAP-UNSA cezaevi gardiyanları sendikasının çağrısıyla çalışanlar, cezaevlerinin aşırı kalabalık olmasına ve kronik personel eksikliğine karşı protesto gösterileri yaptılar.
Cezaevi ve tutukevi çalışanları mitingler düzenleyerek, mahkumların konvoyla nakledilmesini kısıtlayarak girişleri kapattılar. Eylemler Lyon, Valence, Bourges, Evreux, Troyes, Amiens ve diğer şehirlerde gerçekleştirildi.
Son birkaç aydır cezaevi gardiyanları ve cezaevi müdürleri, ülkenin cezaevi sisteminin çökme noktasında olduğuna dikkat çekiyorlar. Ocak ayının sonunda Avrupa Konseyi (AK) Fransa'nın aşırı kalabalık cezaevlerinin durumunu kınadı. AK, buralardaki koşulları sağlıksız olarak nitelendirdi.
1 Mart itibarıyla elde edilen verilere göre, cezaevlerinin genel doluluk oranı %137,5 olmuştur. Bu, 63.500'den az kapasiteye 87.000'den fazla mahkumun düşmesi anlamına gelmektedir. Fransa'daki durum Avrupa'daki en kötülerden birisi, Slovenya ve Kıbrıs'ta ise durum daha kötü.