Gürcistan Güney Kafkasya'daki "3+3" platformasına katılmayı planlamıyor.
Oxu.Az'ın TASS'tan aktardığı habere göre, bu konuda Gürcistan Dışişleri Bakanı Maka Boçorişvili Antalya Diplomatik Forumu çerçevesinde yapılan müzakereler sırasında açıklama yaptı.
Boçorişvili, "Gürcistan bu formatın ("3+3") bir parçası değil. Biz tüm komşularımızla işbirliği yapıyoruz. Sadece Rusya istisnadır ve bunun bir nedeni var. Bu yüzden biz bu formatın bir parçası olmayı düşünmüyoruz ve düşünemeyiz" diye belirtti.
O, Gürcistan'ın Rusya ile sadece bir formatı olduğunu belirtti - Güney Kafkasya'da istikrar ve güvenlik üzerine Uluslararası Cenevre görüşmeleri. Bu format ülke için çok önemlidir, çünkü çatışmayla ilgili konuları tartışma imkanı vermektedir.
Dışişleri Bakanı ayrıca Gürcistan'ın diğer komşuları olan Ermenistan, Azerbaycan, Türkiye ile mükemmel bölgesel işbirliğine sahip olduğunu ve ülkenin bölgede ortaklığı derinleştirmeye hazır olduğunu vurguladı.