"Ermenistan '3+3' bölgesel platformuna (Azerbaycan, Ermenistan, Gürcistan, Rusya, Türkiye ve İran) büyük önem veriyor ve bu formatta bir sonraki toplantının nerede yapılacağını belirlemek amacıyla Azerbaycan ile diyalog yürütüyor."
Oxu.Az'ın TASS'tan aktardığı habere göre, bunu Ermenistan Dışişleri Bakanı Ararat Mirzoyan, gazetecilerle yaptığı sohbette belirtti.
"'3+3' formatı konusunda, artık bu formata önem verdiğimizi söylememiz için gerekçelerimiz var. Genel olarak, Avrupa'ya entegrasyondan bahsediyoruz, aynı zamanda Avrasya Ekonomik Birliği'nin bir parçasıyız. Komşularımızla ilişkilerimiz bizim için hiç de az önem taşımıyor. Elbette ki, '3+3' formatı bu açıdan bizim için önemli olarak kalıyor," diye bakan belirtti.
Bu formatta bir sonraki toplantıya gelince ise, konunun teknik nitelikte olduğunu bildirdi. Mirzoyan, bu bölgesel platformanın diğer üye ülkelerinin başkentlerinde toplantılar yapıldıktan sonra etkinliğin Ermenistan'da mı, yoksa Azerbaycan'da mı yapılacağı meselesinin ortaya çıktığını hatırlattı.
"Şu anda Azerbaycan ile bu toplantıların sıralama düzenini müzakere ediyoruz. Doğal olarak, bizi ve Azerbaycan'ı endişelendiren bir konu ortaya çıktığında her şey mikroskop altında inceleniyor ve istersek de, istemezsek de, bu, Ermenistan-Azerbaycan ilişkilerinin normalleşmesi ile ilişkilendiriliyor. Umuyorum ki, yakın gelecekte bir çözüm bulunacak," diye Ermenistan Dışişleri Bakanı vurguladı.