Pentagon, İran'ın zenginleştirilmiş uranyumu ABD'ye teslim etmemesi halinde Washington bu nükleer malzemeleri güç yoluyla çıkaracağını iddia ediyor.
Bu konuda ABD Savaş Bakanı Pete Hegseth, basın toplantısında İran'ın elinde bulunan zenginleştirilmiş uran hakkındaki soruyu yanıtlarken dedi.
Bakan, "Onlar zenginleştirilmiş uranyumu ya Başkan Donald Trump'ın ifade ettiği gibi bize gönüllü olarak verecekler, biz de onu kabul edeceğiz. Ya da biz kendimiz bir şey yapmak zorunda kalırsak, 2025 yazında gerçekleştirilen 'Gece Yarısı Çekici' operasyonunda olduğu gibi, onu kendimiz çıkaracağız" diye belirtti.
22 Haziran 2025 tarihinde gerçekleştirilen "Gece Yarısı Çekici" operasyonu sırasında ABD, İran'ın Fordo, Natanz ve İsfahan'daki nükleer tesislerine havadan saldırılar düzenlemişti.
TASS