Hürmüz Boğazı'nda ateş açılan Hindistan gemileri Basra Körfezi'ne geri döndü, mürettebat üyelerinden hiçbiri zarar görmedi.
Hindistan Limanlar, Denizcilik ve Su Yolları Bakanlığı konuya ilişkin açıklama yaptı.
Açıklamada, "Son 24 saat içinde iki Hindistan gemisi - süper tanker Samnar Herad ve dökme yük gemisi Jag Arnav, Hürmüz Boğazı'ndan geçiş sırasında ateş açılması olayını bildirdi, ardından Basra Körfezi'ne geri döndüler. Mürettebat üyeleri arasında yaralananlar olduğuna dair herhangi bir bilgi gelmedi" diye belirtildi.
Bakanlığın hatırlattığı üzere, bir gün önce İran'ın Hindistan Büyükelçisi Dışişleri Bakanlığı'na çağrılmıştı. Görüşme sırasında Hindistan tarafı, Hürmüz Boğazı'nda ülke bayrağı taşıyan gemilere ateş açılmasıyla ilgili "derin endişesini" dile getirdi. Büyükelçiden "Hindistan'ın tutumunu İran makamlarına iletmesi ve Hindistan'a giden gemilerin boğazdan geçişine yardımcı olma sürecini en kısa sürede yeniden başlatması" istendi.
Bununla birlikte, açıklamaya göre, Hindistan bayrağı taşıyan petrol tankeri Desh Garima, 18 Nisan'da Hürmüz Boğazı'nı başarıyla geçti. Mürettebatında 31 Hintli denizci bulunan geminin 22 Nisan'da Mumbai'ye ulaşması bekleniyor.
Hindistan Limanlar Bakanlığı, "Tüm Hintli denizciler güvende. Durum, Dışişleri Bakanlığı ve ilgili paydaşlarla koordineli olarak yakın takip altında tutulmaya devam ediyor" diye açıklamada bulundu.
TASS