İran İslam Devrim Muhafızları Ordusu (SEPAH), Hürmüz Boğazı üzerinden gemilerin güvenli geçişi için belirlediği yollardan biri de Lark adasının yakınındadır.
İzvestiya yayın organı 20 Nisan'da söz konusu bölgedeki mevcut durumu yansıtan görüntüleri yayımladı.
"Şu anda söz konusu güzergahta gemilerin faaliyeti durmadı. Lark ve Kışm adaları arasından geçen özel bir su yolu ayrıldı. Hürmüz Boğazı'nı geçmeyi planlayanlar için bu koridoru kullanmak zorunludur" diye yayının muhabiri Nasir Aşkeri belirtti.
Mevcut durumda İran boğazı tamamen kontrol altında tutarak bölgede güvenliği garanti etmektedir. Bununla birlikte, su koridorundan geçen gemiler SEPAH'ın belirlediği kurallara uymak ve hareket çizelgelerini kurumla koordine etmek zorundadır. Kurallara uymayan gemiler ise zorunlu olarak durdurulmaktadır.
Güvenlik hizmetinin temsilcisi gazeteciyle yaptığı sohbette, Lark adasında yabancı bir petrol tankerinin bulunduğunu bildirdi. Bu gemi, SEPAH'ın uyarısını dikkate almayarak İran'ın devlet egemenliğini ihlal ederek Hürmüz Boğazı'nı geçmeye çalıştığı için ateş açılarak durduruldu.
Daha önce ABD tarafından ilan edilen deniz ablukasının Hürmüz'de hiçbir izi gözlemlenmemektedir. İran gemileri boğaz bölgesinden engelsiz bir şekilde geçerek uluslararası sulara doğru yönelmektedir.
Habere göre, son zamanlarda dikkat merkezinde olan ve en çok tartışılan konulardan biri de tam olarak Lark ile Kışm adaları arasında bulunan 37 kilometrelik ana deniz koridorudur.