Husilerin lideri Abdul Malik el Husi, onlara bağlı grupların gerektiği takdirde bölgedeki savaş operasyonlarına katılmaya hazır olduğunu bildirdi.
O, "Durumun en küçük gelişmesi askeri yanıt gerektirirse, önceki aşamalarda olduğu gibi tereddütsüz müdahale edeceğiz" diye belirtti.
25 Şubat'ta İran'ın Tasnim Ajansı, yeni saldırıların gerçekleşmesi halinde İran'ın dünya ticareti için büyük önem taşıyan Babül Mendep Boğazı'nda deniz trafiğini tehdit edebileceğini bildirdi. ABD Ulaştırma Bakanlığı ise Husilerin bu boğazda saldırıları yeniden başlatabileceği konusunda uyarıda bulundu.
Haberde, " Ekim 2025'de İsrail ile HAMAS arasında varılan ateşkes anlaşmasının ardından Husi grubu ticaret gemilerine saldırmasa da, bölgede ABD varlıkları, dahil olmak üzere ticaret gemileri için hâlâ tehdit oluşturmaktadırlar" denildi.
Ajans, bu boğaz aracılığıyla Suudi Arabistan petrolünün Kızıldeniz'deki Yanbu el-Bahr limanında tankerlere yüklenerek taşındığını ve böylece Hürmüz Boğazı'nın olası ablukasından kaçınıldığını hatırlatıyor.
Al Jazeera