İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, İslamabad'da (Pakistan) müzakerelerin başarısız sonuçlanmasından Washington'u sorumlu tuttu.
Bakan bu konuda sosyal medya hesabından bilgi verdi.
"Son 47 yılda en üst düzeyde yürütülen yoğun müzakereler sırasında İran, savaşa son vermek için ABD ile iyi niyetle işbirliği yaptı. İslamabad mutabakatının imzalanmasına çok az kalmıştı ki, Amerikalı meslektaşlarımızın maksimalizmi, oyun kurallarının değiştirilmesi ve sert tutumuyla karşılaştık," diye belirtti diplomat.
Hatırlatmak gerekirse, 11 Nisan'da İslamabad'da ABD ve İran temsilcileri arasında müzakereler yapıldı. Heyetler en az iki temel konu olan nükleer program ve Hürmüz Boğazı konusunda anlaşmaya varamadılar.
Pakistan'daki müzakerelerde ABD heyetine ülkenin Başkan Yardımcısı JD Vance başkanlık etti. Onun dışında heyetin içinde devlet başkanının özel temsilcisi Steve Witkoff ve Trump'ın damadı Jared Kushner yer aldı.
İran heyetine ise ülke meclis başkanı Muhammed Bakır Galibaf ve Abbas Arakçi başkanlık etti.
Hatırlatalım ki, 28 Şubat'ta İsrail Savunma Bakanı Israel Kats, İsrail Savunma Kuvvetleri'nin İran'a önleyici saldırı düzenlediğini açıkladı. Ardından ABD Başkanı Donald Trump, ülkesinin de İran'a karşı askeri operasyona katıldığını bildirdi.
İran ise kendi tarafından İsrail'e onlarca balistik roket fırlattı. İsrail Savunma Kuvvetleri atışları doğruladı, ülke genelinde sirenler çaldı ve hava savunma sistemleri devreye girdi.
1 Mart'ta İran'ın Yüce Lideri Ali Hamaney'in saldırılar sırasında öldürüldüğü ilan edildi.
İran, ABD'nin askeri üslerinin bulunduğu komşu ülkelerin çoğuna roket saldırıları düzenledi. Bu nedenle söz konusu ülkelerde hava sahası geçici olarak kapatıldı.
Ayrıca Hürmüz Boğazı'ndan gemilerin geçişinde ciddi sorunlar yaşanmıştır.