İran yönetimi, 2025 yılının Haziran ayında ABD ve İsrail'in indirdiği darbeler sonucunda hasar gören nükleer tesisleri onarıyor ve olası yeni saldırı tehdidi karşısında bunları güçlendiriyor.
Bu konuda Bloomberg ajansı uydu görüntülerine dayanarak bilgi yayımladı.
Özellikle İran tarafı, İsfahan şehrinde bulunan en büyük nükleer komplekste yeraltı girişleri hermetik olarak kapatıyor. Gözlemcilere göre bu adım, hava saldırıları sonucunda çökmelerin önlenmesi ve derin nüfuz eden mühimmatlara karşı zayıf noktaların ortadan kaldırılması amacını taşıyor.
Onarım çalışmaları Natanz şehrinde de devam ediyor. Uranyum zenginleştirme tesisinin hasar gören bölümünün üzerine yeni bir çatı inşa edildi.
Bunun yanı sıra İran, Natanz'daki nükleer tesislerin yakınında, Kolanq-Qaz-La dağının altında bulunan yeraltı tesise giden iki tünelin yapısını güçlendiriyor.
Aynı zamanda Parçin askeri kompleksinin alanında yeni bir yapı inşa edildi. İsrail söz konusu tesisi 2024 yılının sonbaharında hedef almıştı. Burada patlayıcı madde deneyleri yapılıyordu ve ajans ekliyor ki, bu teknolojiler nükleer başlığın montajında da kullanılabilir.
Oxu.Az