İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Pakistan Genelkurmay Başkanı Asım Münir ile telefon konuşmasında İsrail'in ateşkes rejimini ihlal etmesini görüştü.
Bu konuda İran Dışişleri Bakanlığı'ndan açıklama yapıldı.
Açıklamada, tarafların gelecekteki koordinasyonun önemini vurguladıkları ifade edildi.
Tasnim Ajansı kaynaklara dayanarak, İsrail'in ateşkesi ihlal etmeye ve Lübnan'a saldırmaya devam etmesi durumunda, İran'ın barış anlaşmasından çekilebileceğini belirtti. Bilgiye göre, Lübnan'daki Hizbullah hareketine karşı askeri operasyonların durdurulması anlaşmanın maddelerinden biriydi, bu nedenle Tahran anlaşmadan çekilme hakkını saklı tutmaktadır.
İran ve ABD arasında iki haftalık ateşkes ilan edildikten sonra İsrail ordusu da İran'a yönelik saldırıları durdurduğunu açıklasa da, Lübnan'daki Hizbullah'a karşı operasyonu sürdürdü. İsrail Savunma Kuvvetleri mevcut gerginlik başladığından bu yana Lübnan'daki hedeflere en kapsamlı saldırı serisinin düzenlendiğini açıkladı.
Aynı zamanda medya haberlerine göre, İsrail Amerikalılarla birlikte İran'ın güneyindeki petrol rafinerisine saldırılar düzenledi.
RIA Novosti