13 Haziran'da İsrail'den gelen ateş sonucunda İsfahan şehrindeki nükleer tesisin dört kritik öneme sahip binası hasar gördü.
Oxu.Az TASS'a dayanarak bildiriyor ki, bu konuda Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) bilgi verdi.
Hasar gören yapılar arasında uranyum dönüşüm fabrikasının da olduğu belirtiliyor.
Ajansın X'de yayınladığı açıklamada "Natanz'da olduğu gibi, tesisin dışında radyasyon seviyesinde artış beklenmemektedir." deniliyor.
Daha önce, UAEA İran'ın İsfahan'daki nükleer tesislerine birkaç kez saldırı düzenlendiğini bildirdi. 13 Haziran'da İsrail ordusu İran'ın İsfahan şehrindeki nükleer tesise hava saldırısı düzenlediğini açıkladı. Uranyum üretim ve zenginleştirme tesisleri, laboratuvarlar, altyapı tesisleri yıkıldı.