İran tarafından gerçekleştirilen saldırılar, Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) ihracat kapasitesinin yaklaşık yüzde 17'sinin devre dışı kalmasına neden oldu.
Bu konuda Reuters ajansına QatarEnergy şirketinin CEO'su ve Enerji Meseleleri Devlet Bakanı Saad bin Şerida el-Kaabi bilgi verdi.
Onun ifadelerine göre, saldırılar sonucunda LNG üretimi kapsamındaki 14 hattan ikisi ve gazın sıvı yakıta dönüştürülmesi (GTL) tesislerinden biri hasar gördü.
Onarım çalışmalarının üç ila beş yıl sürmesi bekleniyor. Bu süre zarfında Katar her yıl yaklaşık 12,8 milyon ton LNG ihracatından mahrum kalacak ki, bu da yıllık yaklaşık 20 milyar dolar kayıp anlamına geliyor.
Oxu.Az