İran'ın İsfahan eyaletinde bulunan nükleer tesise ABD ve İsrail'in saldırıları sonucunda ciddi hasar verildi.
Bu konuda ISNA ajansı bilgi yayımladı.
Ajansın bildirdiğine göre, merkez 7 Mart'ta füze saldırısına maruz kaldı ve sonucunda tesis "ciddi hasarlar" aldı. Bununla birlikte, şu anda radyasyon kirliliğine ilişkin herhangi bir bilgi verilmedi.
İsrail ve ABD, İran'ın nükleer yakıtının büyük bölümünün İsfahan'daki yeraltı tünellerde saklandığını, kalan stokların ise Fordo ve Natanz'daki sığınaklar arasında paylaştırıldığını değerlendirmektedir. Çatışmanın ilk günlerinde ABD ve İsrail, İsfahan ve Fordo'daki yeraltı tünellerin girişlerine yeniden saldırılar düzenleyerek bunları kapatmaya ve orada saklanan malzemelerin çıkarılmasını engellemeye çalıştılar.
Oxu.Az