İsrail yönetimi, 22 Haziran'da ABD Hava Kuvvetleri'nin saldırılarından sonra İran'ın nükleer tesislerinde enkaz altında kalan zenginleştirilmiş uranyum rezervlerinin imha edilmediğini ve İran hükümetinin bunları çıkarabilecek durumda olduğunu tahmin ediyor.
Oxu.Az bildirildiğine göre, bu bilgiyi Associated Press üst düzey İsrailli yetkiliye dayanarak yayınladı.
Rezervlerin ana kısmının İsfahan şehrinde yeraltında üçüncü seviyede bulunduğu belirtiliyor. İsrail, İran'ın bu materyallere teknik olarak erişim sağlayabileceğini düşünüyor, ancak bunun zor ve kaynak yoğun bir süreç olacağı belirtiliyor.
UAEA Genel Direktörü Rafael Grossi daha önce İran'ın nükleer programının bazı unsurlarını koruduğunu ve birkaç ay içinde uranyum zenginleştirmeye yeniden başlayabileceğini bildirmişti. Onun sözlerine göre, Fordo, Natanz ve İsfahan tesislerinde uranyum işleme ve dönüştürme kapasiteleri "büyük ölçüde tahrip edilse de" tamamen yok edilmemiş.