İtalya'nın Napoli şehrinde soyguncular yerel banka şubesine girmek için kanalizasyon sisteminde 12 metrelik tünel kazmışlar.
Bu konuda Corriere della Sera gazetesi haber veriyor.
Jeologlar ve kriminalistler yeraltı labirenti inceleyerek "profesyonel kazı ustalarının" birkaç hafta boyunca yer altında çalıştıklarını tespit etmişlerdir. Yüksekliği 70-90 cm olan tünel yaklaşık 4,5 metre derinlikte kazılmış olup kanalizasyonun ana hattından doğrudan bankanın deposunun zeminine uzanmaktadır.
Soruşturmanın versiyonuna göre, çete iki gruba ayrılmış: "kazı yapanlar" ve "saldırı grubu". Soygun sırasında üç kişi zeminde açılan delikten binaya girmiş, diğer üç kişi ise ana girişten içeri girdi. Kasalar açılırken 25 kişiyi rehin almışlardır.
Olay yerinde polisler elektrik jeneratörü, çeşitli aletler ve iki adet sahte tabanca bulmuşlardır. Saldırganların yüzleri gizlenmiş olsa da polis, parmak izleri aracılığıyla kimliklerinin tespit edileceğini ümit etmektedir.
Oxu.Az