Macaristan Başbakanı Viktor Orban, dinlenemeyeceği için akıllı telefon kullanmadığını bildirdi.
Konuyla ilgili Öt portalında bilgi yayımlandı.
"Salonda olanları kimsenin dinleyebileceği hiçbir iletişim aracı olmayan 27 başbakan arasında tek benim" diye belirtti. Başbakanın sözlerine göre, tuşlu Nokia telefonu kullanıyor.
Orban ayrıca The Washington Post gazetesinde yayımlanan bilgiyi de yorumladı. Söz konusu bilgide, Macaristan Dışişleri Bakanı Peter Szijjártó'nun Avrupa Birliği ülkelerinin dışişleri bakanları toplantıları sırasında aralarda sözde sık sık Rusya mevkidaşı Sergey Lavrov ile konuştuğu iddia ediliyordu.
"Onu muhbir olmakla suçladıklarını duyunca neredeyse gülmekten ölecektim. Mesele şu ki, bakanların ve başbakanların toplantılarında bile akıllı telefonlar bulunuyor. İnsanlar müzakereler sırasında onları kullanıyor. Duymak isteyenler her şeyi duyuyor" diye Orban belirtti.
Orban, yalnızca nadir durumlarda müzakereler sırasında tüm katılımcıların telefonlarının toplanarak salondan çıkarıldığını ekledi.
Oxu.Az