Suriye'nin eski Başkanı Beşar Esad'ın zehirlenme girişiminden sonra Rusya başkentinde hastaneye yerleştirildiği öğrenildi.
Oxu.Az'ın bilgisine göre, bu konuda Sbisiali kendi kaynaklarına dayanarak haber yayınladı.
Esad'ın yoğun tıbbi yardım aldıktan sonra hastaneden çıkarıldığı belirtiliyor. Doktorlar onun durumunu stabil olarak değerlendirmişler.
Hastanede bulunduğu süre içinde onu sadece sınırlı sayıda kişi ziyaret edebildi. Bunlar arasında eski başkanın kardeşi Mahir Esad ve başkanlık işleri eski genel sekreteri Mansur Azzam da vardı.
Kaynağın iddiasına göre, suikast girişiminin arkasında sadece kişisel saldırı değil, daha geniş siyasi motifler bulunuyor. Operasyonu düzenleyenlerin amacının Esad'ın ölümünden Rusya hükümetini suçlamak olduğu tahmin ediliyor.