İran güvenlik güçleri 2023 yılı Nobel Barış Ödülü sahibi Nergiz Muhammedi'yi yeniden gözaltına aldı.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda The Guardian konuya ilişkin bilgi paylaştı.
O, Meşhed'de insan hakları savunucusu Hosrov Elikürdi'nin yas törenine katıldığı sırada gözaltına alındı. Elikürdi yakın zamanda bilinmeyen şartlarda ölü olarak bulunmuştu.
Belirtildiğine göre, Nergiz Muhammedi ile birlikte iki aktivist daha gözaltına alındı.
Muhammedi Kasım 2021'de devlet güvenliğine karşı komplo ve İran hükümetine karşı propaganda yapmak suçlamasıyla 13 yıl 9 ay hapis cezasına çarptırılmıştı, 2024'te hapisten çıkmıştı.