"Macaristan'ı çevreleyen dünyaya baktığımda güçlenen taraf olarak Türk dünyasını görüyorum."
Oxu.Az'ın haberine göre, bunu İstanbul'a seyahati sırasında Macaristan Başbakanı Viktor Orban, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile gerçekleştirdiği ortak basın toplantısında söyledi.
Son yüz yılda Macaristan'ın Türk dünyası ile ilişkilerinin zayıfladığını belirten Orban, 2010 yılından sonra Erdoğan'ın tarihi pencereyi açtığını vurguladı:
"Erdoğan dedi ki, yeni bir dönem başlıyor. Başka bir dünya olacak ve Türk dünyası çok büyük enerji toplayacak. Türk asrı adlandırılan büyük bir planın olduğunu gördüm."
Orban, Erdoğan'ın Macaristan'ı Türk Devletleri Teşkilatı'na (TDT) gözlemci üye olarak davet ettiğini hatırlatarak, o zamandan beri Türkiye-Macaristan iş birliğini ve Türk dünyası ile karşılıklı ilişkileri sürekli geliştirdiklerini belirtti:
"Macaristan'ı çevreleyen dünyaya baktığımda, gerçekten çalışan, öne çıkan ve güçlenen taraf olarak Türk dünyasını görüyorum. Bu fırsatı değerlendirmek istiyoruz. Macaristan Batı'da Germen, Slav ve Latin dünyaları arasında tek kaldı. Biz hiçbirine ait olmayan bir halkız, milletiz. Çünkü halklarımızı doğuda bırakmışız. Türk dünyası ile ilişkilerimiz bizim için çok önemlidir. Her zaman böyle olmuştur."