1 Nisan 2026'dan itibaren Özbekistan'da alkol, tütün ürünleri, gayrimenkul, otomobiller ve 25 milyon sumdan (yaklaşık 3.530 manat - ed.) daha pahalı malların nakit para ile alınması yasaklanacak.
Oxu.Az, Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev'in ilgili kararnamesinin ülkenin Ulusal Mevzuat Bilgi Tabanı'nda yayınlandığını haber veriyor.
Bu tür ürünleri satın almak ve hizmetler için ödeme yapmak yalnızca nakitsiz yöntemlerle veya kare kodlar kullanılarak mümkün olacak.
Özbekistan hükümeti bu önlemlerin mali işlemlerin şeffaflığını artıracağını ve 2030 yılına kadar nakit para kullanımının önemli ölçüde azalmasına neden olacağını umuyor.