Polonya hükümeti, doğu sınırlarının güvenliğini sağlamak amacıyla dikenli tellerle donatılmış, yüksekliği 4 metre ulaşan ek metal çitin inşasına başladı.
Podlasya Sınır Hizmeti başkanı General Slavomir Klekotka radyo istasyonuna yaptığı açıklamada şunları belirtti:
"Yeni engel, yasadışı göçmenlerin sınırı geçme girişimlerini yavaşlatacak ve bize operasyonel müdahale için ek zaman kazandıracak."
Onun sözlerine göre, dikenli çit Polonya içerisinde, 2022 yılında inşa edilen 5 metrelik savunma duvarından birkaç metre mesafede konumlanacak ve onun 186 kilometrelik uzunluğunu tekrar edecek.
"Kurulum çalışmalarına aynı anda beş farklı istikamette başlandı" diye ekledi.
Sınırdaki yeni tahkimatın inşasının mayıs ayı sonuna kadar tamamlanması öngörülüyor.
Hatırlatmak gerekir ki, 2022 yılında Polonya yönetimi yasadışı göç akınından korunmak için Belarus ile devlet sınırında 186 kilometre uzunluğunda savunma duvarı inşa etmişti. Söz konusu duvar, dikenli tellerle korunan 5,5 metre yüksekliğindeki metal yapılardan oluşmaktadır. Duvar boyunca yer alan direklere her türlü hava koşuluna dayanıklı gözetleme kameraları, hareket tarayıcıları ve aydınlatma cihazları yerleştirilmiştir. Bu engel yasadışı göçmenlerin Polonya'ya geçişini zorlaştırsa da tamamen durduramamıştı. Çünkü sınırı ihlal etmeye çalışanlar metal parmaklıkları kesmek için özel aletler ve merdivenler kullanıyordu.
RMF24 radyo istasyonu