Rusya lideri Vladimir Putin ve İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, telefon görüşmesinde Orta Doğu'daki durumun son gelişmelerini ele aldılar.
Bu konuda Kremlin basın servisi açıklama yayımladı.
"İran Cumhurbaşkanı, 11 Nisan'da İslamabad'da gerçekleştirilen İran-ABD görüşmelerini değerlendirdi. Mesud Pezeşkiyan, Vladimir Putin'i ve Rusya'nın tüm Ortodoks Hristiyanlarını Paskalya Bayramı dolayısıyla tebrik etti. Rusya'nın uluslararası platformalar da dahil olmak üzere durumun tırmanmasının önlenmesine yönelik ilkeli tutumundan dolayı minnettarlığını ifade etti. Ayrıca Rusya'nın İran halkına sağladığı insani yardım için Putin'e teşekkür etti.
İkili işbirliğinin güncel konularının görüşülmesi sırasında, Rusya-İran iyi komşuluk ilişkilerinin bundan sonra da kapsamlı şekilde güçlendirilmesine yönelik karşılıklı kararlılık teyit edildi" denildi.
Belirtildiğine göre, V. Putin çatışmanın siyasi-diplomatik yollarla çözümüne yardımcı olmaya, Orta Doğu'da adil ve kalıcı barışın tesis edilmesi çıkarları doğrultusunda arabuluculuk çabaları göstermeye hazır olduğunu vurguladı.
"Bu amaçla Rusya, bölgedeki tüm ortaklarıyla aktif temaslarını sürdürecektir" denildi.