"İran, ABD ve İsrail ile görüş ayrılıklarını diplomatik yollarla çözmeye çalıştığını, ancak şu anda savaş koşullarında asıl dikkatin savunmaya yönlendirildiğini bildirdi."
Bunu İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekauyi, CGTN televizyon kanalına verdiği röportajda söyledi.
Onun sözlerine göre, İran müzakerelerden hiçbir zaman vazgeçmemiş ve diplomasiye bağlılığını göstermiştir. Ancak şu anda ABD ve İsrail tarafından saldırılara maruz kalan ülke için asıl öncelik sınırların, toprakların ve halkın korunmasıdır.
Bekayi, Tahran'ın bölgede savaşa neden olan ülkelerin sorumlu tutulmasını gerekli gördüğünü belirtti. İran ayrıca müzakereler için ABD'den saldırmazlık garantisi, tazminat ve nükleer yakıt döngüsü hakkının tanınmasını talep etmektedir.
Hatırlatalım ki, 28 Şubat'ta İsrail İran topraklarına saldırılar düzenlemiş, ardından ABD de askeri operasyonlara katılmıştır. Buna karşılık İran, İsrail'e ve Orta Doğu'da bulunan ABD askeri üslerine füze ve insansız hava araçlarıyla saldırılar düzenlemiştir. Çatışma sonucunda bölgede 1.300'den fazla kişinin hayatını kaybettiği bildirilmektedir.
Oxu.Az