"Ermenistan Türkiye ile sınırın açılmasına olumlu yaklaşıyor."
Oxu.Az'ın Anadolu Ajansı'ndan aktardığı habere göre, bunu gazetecilere Türkiye'nin Normalleşme Süreci Özel Temsilcisi Serdar Kılıç söyledi.
Kılıç, "Ermenistan tarafı 'Biz sınırı açmaya hazırız' açıklaması verdi. Herkesin yararına olan bir şeye tabii ki onlar da olumlu yaklaşıyorlar. Bazı projeleri hayata geçirmeden önce belirli teknik işleri görmek gerekiyor" diye belirtti.
Kılıç, Ermenistan'ın Türkiye ile Normalleşme Özel Temsilcisi Ruben Rubinyan ile bir dizi çalışma yürütüldüğünü söyledi:
"Bu işleri gözden geçireceğiz, geçmiş işleri onaylayacağız, gelecekte iki ülkenin, özellikle de bu bölgenin ekonomik hayatı için ne yapılabileceğini tartışacağız."
Kılıç, Zengezur hattının önemine dikkat çekerek vurguladı:
"Bu iletişim hattı sadece Türkiye ile Ermenistan arasında değil, tüm Orta Asya ve Türk cumhuriyetlerine açılım açısından önemlidir. Kısa sürede bu hattı açarak, Iğdır ve Kars'ın ekonomisine katkı sağlamak en büyük arzumuzdur."
Diplomat, liderlik ettiği heyetin Alican sınır kapısından geçerek Ermenistan'ın başkenti Erivan'da görüşmeler yapacağını ekledi.