Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, kıtanın nükleer enerjiden vazgeçmesinin stratejik bir hata olduğunu itiraf etti.
"Eğer 1990 yılında Avrupa'nın elektrik enerjisinin üçte biri nükleer santrallerde (NGS) üretiliyorduysa, bugün bu pay yaklaşık yüzde 15'tir.
Nükleer enerjinin payının azaltılmasının bilinçli bir tercih olduğunu düşünüyorum, ancak Avrupa'nın güvenilir ve erişilebilir, düşük emisyonlu enerji kaynağından vazgeçmesi stratejik bir hata olmuştur" diye Leyen, Fransa'daki nükleer enerji zirvesinde açıklamıştır.
Praym