"ABD, Venezuela'dan 100 milyon dolar değerinde altın satın aldı."
Bunu ABD İçişleri Bakanı Doug Burgum, Fox News televizyon kanalına verdiği röportajda açıkladı.
Onun söylediklerine göre, 6 Mart'ta Venezuela'dan ABD'ye endüstriyel ve ticari amaçlarla kullanılacak 100 milyon dolarlık altın gönderildi.
Daha önce Axios portalı, ABD ve Venezuela yönetimi arasında ABD'ye külçe şeklinde bir tona kadar altın tedariki konusunda anlaşmaya varıldığını yazdı. Bilgilere göre, Venezuela'nın Minerven devlet şirketi 650-1.000 kilogram altını Trafigura şirketine teslim etmeli, söz konusu şirket ise külçeleri ABD'deki altın işleme tesislerine ulaştırmalıdır.
Oxu.Az