Kolombiya, ABD hükümetinin özel lisansı olmadan Venezüella'dan doğal gaz ithal edemeyecek.
Ülkenin Madencilik ve Enerji Bakanı Edwin Palma, Karakas'ta Venezuella yönetimiyle yapılan görüşmenin ardından bunu açıkladı.
"Maalesef görünüşe göre... bu işlemi gerçekleştiremeyeceğiz, çünkü Venezüella'da bize ABD hükümeti tarafından bir lisans gerektiği söyleniyor ve yeni bir lisans alınması daha karmaşık ve uzun sürecek, oysa bizim için teslim süresi önemli" dedi Palma.
Ayrıca Venezuella'dan satın alımlara yalnızca ABD izni gerekliliği değil, aynı zamanda ülkeleri birbirine bağlayan boru hattının durumu da engel oluşturuyor. Antonio Ricaurte boru hattı uzun süredir kullanılmıyor ve yerel yayınların yazdığına göre, onarım için önemli yatırımlar gerektiriyor.
Bakanın açıklamasına göre Kolombiya, artan doğal gaz açığıyla karşı karşıya. Bazı uzman tahminlerine göre mevcut rezervler yaklaşık altı yıl yetebilir, ancak şimdiden ülkenin tüm ihtiyaçlarını karşılayamıyor.
5-tv.ru