Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), milyonlarca emekliyi ilgilendiren önemli bir duyuru yaptı. En düşük emekli aylığının 20 bin liraya yükseltilmesiyle oluşan fark ödemelerinin ödeneceği tarih resmi olarak açıklandı.
SGK, sosyal medya hesaplarından yaptığı duyuruyla emekli vatandaşların uzun süredir beklediği fark ödemelerinin takvimini kamuoyuyla paylaştı.
Yapılan düzenlemeyle, Ocak 2026 itibarıyla 16 bin 881 lira olan en düşük emekli aylığı 20 bin liraya çıkarıldı. Bu önemli artış kapsamında milyonlarca emekli ve hak sahiplerine toplam yaklaşık 11,4 milyar lira tutarında fark ödemesi gerçekleştirilecek.
Kurumun resmi açıklamasında, fark ödemelerinin emeklilerin halen maaş aldıkları kanallar aracılığıyla gerçekleştirileceği vurgulanarak, "Emeklilerimiz ve hak sahipleri, fark tutarlarını gelir/aylık aldıkları banka veya PTT şubelerinden 4 Şubat 2026 tarihinde tahsil edebileceklerdir. Tüm emeklilerimize hayırlı olsun" ifadelerine yer verildi.