Bölgesel enerji piyasalarında merakla beklenen gelişme gerçekleşti. Irak Kürt Bölgesel Yönetimi'ndeki (IKBY) petrol sahalarından uluslararası piyasalara ihracat yeniden başladı.
Oxu.Az'ın Haber Global'den aktardığı bilgiye göre, Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, kritik önemdeki Irak-Türkiye Ham Petrol Boru Hattı'ndan bu sabah TSİ 07.07 itibariyle petrol akışının yeniden başladığını duyurdu.
Irak resmi haber ajansı İNA'nın bildirdiğine göre, IKBY topraklarındaki petrol sahalarından çıkarılan değerli ham madde, uzun bir aradan sonra yeniden dünya pazarlarına ulaştırılmaya başlandı.
Erbil merkezli Rudaw televizyon kanalı da bu stratejik gelişmeyi geniş yer vererek duyurdu.
Habere göre Fişhabur petrol sahasında gerçekleşen önemli törenle IKBY heyeti, Irak merkezi hükümeti ve petrol şirketlerinin temsilcilerinin katılımıyla petrol ihracatına yeniden başlandı.
Irak Başbakanı Muhammed Şiya es-Sudani, daha önce yaptığı açıklamada IKBY'deki sahalarda üretilen petrolün Irak-Türkiye boru hattı üzerinden ihraç edileceğini müjdelemişti.