"Ermenistan'ın Avrupa Birliği (AB) ile entegrasyon perspektifleri hakkında bağımsız karar verme hakkı var, ancak Erivan anlamalıdır ki, bu, Rusya ile ticarette prensip olarak başka bir tarife rejimi anlamına gelecektir."
Oxu.Az'ın haberine göre, bunu Rusya başbakanı yardımcısı Aleksey Overçuk Doğu Ekonomik Forumu çerçevesinde TASS'a verdiği röportajda söyledi.
"İşler böyle devam ederse, o zaman biz karar almak zorunda kalacağız - bu ülkeye karşı ekonomik politikamızı yeniden değerlendirmeliyiz. Nerede olacağına karar vermek Ermenistan'ın hakkıdır. Ama onlar da anlıyorlar ki, o zaman onlar için başka bir tarife rejimi olacak, o zaman ülkelerimiz arasında malların serbest dolaşımı olmayacak, gümrüksüz ticaret olmayacak," diye Başbakan vurguladı.
O, bunun Ermenistan'da özellikle tarım sektöründeki üreticilere "oldukça acı" bir darbe vurabileceğini belirtti:
"Pazarın özellikleri öyledir ki, onların ürünlerine Rusya'da talep var. Onları çevreleyen tüm ülkelerin ne üzüm, ne kayısı, ne de diğer meyve-sebze ile hiçbir sorunu yok, hepsinde bunlar var. Rusya, Ermenistan için premium bir pazardır. Ben henüz Ermenistan pazarının AB mallarıyla dolacağından bahsetmiyorum ki, bu da Ermenistan'ın işletmelerinin gelişimine az şans verecek. Onlar bu faktörleri de değerlendirmek zorunda kalacaklar."
Rusya başbakan yardımcısı, Ermenistan AB'ye girerse, şu anda AB ve Rusya hava sahasının birbirine kapalı olduğu hava taşımacılığı sektöründe ve sınır ötesi yük taşımacılığında sorunlar çıkabileceğini ekledi:
"Enerji ve gıda ürünleri için farklı fiyatlar olacak. Ülke en yakın komşusu İran ile serbest ticaret bölgesinin faydalarını da kaybedecek. Çok sayıda sonuç olabilir, bunları anlamak ve değerlendirmek gerekir. Bu, çok kötü bir senaryodur, öncelikle sıradan insanlar için, biz bunu istemiyoruz ve bu yüzden bu konuda açıkça konuşuyoruz.
Elbette, Ermenistan her halükârda AB'den bir şeyler alacak. Onun için bazı yeni pazarlar açılacak, bazı yeni rotalar oluşacak. Onlar tüm bunları ölçmeli, dengeye bakmalı olacaklar. Sonuçta Ermenistan halkı karar verecek. Bu, onların seçimidir."