"Güney Kafkasya'da iletişim hatlarının açılması üzerine üçlü çalışma grubu (Azerbaycan, Rusya, Ermenistan) tüm kararları oluşturdu, şu anda taraflar ikili formatta iletişim kuruyorlar".
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Rusya Başbakan yardımcısı Aleksey Overçuk Doğu Ekonomi Forumu çerçevesinde TASS'a verdiği röportajda açıklama yaptı.
"Grup 2023 yılının Temmuz ayının başından beri toplanmadı, ancak ikili düzeyde iletişim kuruyoruz ve yaşananlar hakkında fikir alışverişinde bulunuyoruz. Her halükârda, üçlü çalışma grubunun eş başkanları aynı zamanda hükümetlerarası komisyonlardaki meslektaşlarımdır ve düzenli olarak iletişim kuruyoruz," diye Başbakan Yardımcısı grubun geleceği ile ilgili soruya cevabında belirtti.
Onun sözlerine göre, grup çok dikkatli çalışmış, en ufak detaylara kadar araştırmış, Güney Kafkasya'da iletişim hatlarının açılmasının çeşitli yönlerini incelemiştir.
"Biz her şeyi en farklı açılardan inceledik. Prensip olarak üçlü çalışma grubu çerçevesinde tüm kararlar oluşturuldu, en azından ne ve nasıl yapılması gerektiği açıktır," diye Overçuk belirtti.
Hatırlatalım ki, Rusya, Azerbaycan ve Ermenistan liderleri 2021 yılı ocak ayının 11'inde üç ülkenin başbakan yardımcıları düzeyinde bölgede ulaşım ve ekonomik ilişkilerin kurulmasına odaklanacak çalışma grubunun oluşturulması konusunda anlaşmaya vardılar.