İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Jandarma'nın son iki hafta içerisinde 17 ilde gerçekleştirdiği "alkollü içki kaçakçılığı ve sahteciliği" operasyonlarının çarpıcı sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı.
Oxu.Az'ın haberine göre, operasyonlarda, vatandaşların sağlığını tehdit eden tam 27 bin 886 litre sahte ve kaçak alkollü içki ile 67 bin 994 litre etil alkol ele geçirildi.
Kapsamlı çalışmalar neticesinde 6 farklı yasa dışı alkollü içki imalathanesi deşifre edildi ve bu suç şebekelerine bağlı 66 şüpheli hakkında adli işlemler başlatıldı. Yerlikaya, gerçekleştirilen bu operasyonların, sahte ve kaçak alkol üretimi yoluyla vatandaşların can ve sağlık güvenliğini tehlikeye atan suç organizasyonlarına büyük darbe vurduğunu özellikle vurguladı.
Cumhuriyet Başsavcılıkları ile Jandarma KOM Daire Başkanlığı koordinasyonunda yürütülen bu kapsamlı operasyonlar; Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Çanakkale, Denizli, Hatay, Isparta, İstanbul, İzmir, Karaman, Kırklareli, Manisa, Ordu, Rize ve Tekirdağ olmak üzere toplam 17 ilde eş zamanlı olarak gerçekleştirildi.
Bakan Yerlikaya, sahte alkolle mücadelenin 81 ilin tamamında aralıksız devam ettiğini vurgulayarak, tüm vatandaşları şüpheli durumları 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirmeye davet etti. Ayrıca, bu başarılı operasyonlarda görev alan tüm güvenlik güçlerini tebrik ettiğini belirtti.
Ali Yerlikaya, paylaşımında operasyonlara ilişkin görüntülere de yer verdi.
17 ilde Jandarmamızın "Alkollü İçki Kaçakçılığı ve Sahteciliğine” yönelik son 2 haftadır düzenlediği operasyonlarımızda;
— Ali Yerlikaya (@AliYerlikaya) December 18, 2025
❗️27 bin 886 litre sahte/kaçak alkollü içki,
❗️67 bin 994 litre etil alkol ele geçirdik.
⚠️6 adet yasa dışı alkollü içki imalathanesini deşifre ettik.
❗️66… pic.twitter.com/8FMlIEuaHu