Abdülkadir Uraloğlu, Bilecik'te yaptığı açıklamada, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı'nın Bozüyük-Bilecik etabında yer alan 5 bin 587 metre uzunluğundaki T26 Tüneli'nin hattın en önemli noktalarından biri olduğunu ifade etti. Bakan, "Bu bölümün hızlı tren hattına entegre edilmesiyle birlikte 8 kilometrelik yüksek hızlı tren hattını kullanmaya başlayacağız. Böylelikle 20 dakikada geçilen mesafe 9 dakikaya düşecek" dedi.
Abdülkadir Uraloğlu, Bilecik Ahmetpınar köyü civarında bulunan T26 Tüneli şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, yaptığı konuşmada bir gün önce Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hattı çalışmalarını yerinde görmek amacıyla Sinanpaşa ilçesinde bulunduklarını hatırlattı.
Bugün ise Ankara-İstanbul ve Konya-İstanbul hızlı tren hatlarında seyahat sürelerini azaltacak önemli noktalardan biri olan T26 Tüneli'nde incelemeler gerçekleştirdiklerini belirten Uraloğlu, Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2002'den bu yana yürütülen kalkınma hamleleriyle demir yollarının yeniden devlet politikası haline getirildiğini söyledi.
Uraloğlu, yüksek hızlı trenlerin sadece şehirler arasında ulaşımı sağlamadığını, aynı zamanda vatandaşların seyahat alışkanlıklarında da köklü değişimlere yol açtığını dile getirdi.
Bu ulaşım modelinin sunduğu konfor, ekonomik avantaj, hız ve güvenlik sayesinde yoğun ilgi gördüğünü vurgulayan Uraloğlu, "Bugün Ankara'dan Eskişehir'e, İstanbul'a ya da Sivas'a seyahat eden, buna Konya'yı da ekleyebiliriz, vatandaşlarımızın büyük kısmı demir yolunu tercih ediyor. 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattıyla hizmete giren yüksek hızlı trenlerle bugüne kadar yaklaşık 110 milyon yolcu taşındı." ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, 2025 yılının demir yolu taşımacılığı açısından oldukça verimli geçtiğini de belirtti.
"Geçtiğimiz yıl yüksek hızlı trenler, anahat ve bölgesel trenler ile kent içi hatlarda toplamda yaklaşık 283 milyon yolcuya hizmet verdik." diyen Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu yolcuların yaklaşık 12 milyonu yüksek hızlı trenleri tercih etti. En yoğun hat ise 6 milyon yolcu ile Ankara-İstanbul hattı oldu. Hizmete açıldığı günden bu yana Ankara-İstanbul hızlı tren hattında 42 milyon 600 bin kişi seyahat etti."
Uraloğlu, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule, Yerköy-Kayseri, Kırıkkale-Çorum ve Karaman-Ulukışla gibi yeni hızlı tren projelerinin yapımının sürdüğünü aktardı.
Demir yolu ağını 2028 yılına kadar 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı ve hızlı trenle bağlanan il sayısını 27'ye yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: "Şu anda yaklaşık 4 bin 200 kilometrelik bir hatta eş zamanlı çalışmalar yürütüyoruz. Dünyada bu ölçekte demir yolu inşaatı yapan ülke sayısı oldukça sınırlı. 2053 hedefimiz ise Türkiye'nin dört bir yanını hızlı tren hatlarıyla bağlayarak 48 saat içinde tüm ülkeyi dolaşabilme imkanı sunmak."
T26 Tüneli'nin bu hedefler açısından kritik öneme sahip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Tünelin tamamlanmasıyla mevcut 9,1 kilometrelik konvansiyonel hat yerine 8 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı kullanılacak. Bu sayede trenler saatte 55 kilometre yerine 250 kilometre hızla kesintisiz ilerleyecek ve 20 dakikalık süre 9 dakikaya düşecek." dedi.
Bakan Uraloğlu, tünelde kazı ve destekleme çalışmalarının tamamlandığını, üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının ise sürdüğünü belirterek, "Üstyapı çalışmalarını 2026'nın üçüncü çeyreğinde, diğer imalatları ise 2026 sonu ile 2027'nin ilk çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz." diye konuştu.
Tünelin devamındaki Sapanca-Geyve arasındaki 12 kilometrelik hatta da çalışmaların sürdüğünü belirten Uraloğlu, bu kesimde fiziksel ilerlemenin yüzde 65 seviyesine ulaştığını ifade etti. Projenin 2028'in ilk yarısında, mümkün olması halinde ilk çeyreğinde tamamlanmasının planlandığını söyledi.
Uraloğlu, Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde "demir ağlarla örülü Türkiye" vizyonunun sürdürüleceğini vurguladı.
Programın ardından Bakan Uraloğlu, beraberindeki heyetle birlikte tünelde incelemelerde bulundu ve çalışanlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.
Programa Faik Oktay Sözer, Halil Eldemir, Erdem Çağlar, Ali Vanlı, Veysi Kurt, Ramazan Kurtulmuş ve Serkan Yıldırım ile diğer yetkililer katıldı.
Anadolu Ajansı