Afganistan ile Pakistan arasında, Türkiye ve Katar'ın arabuluculuğunda İstanbul'da yapılan görüşmelerde ateşkesin sürdürülmesi konusunda uzlaşma sağlandı.
Oxu.Az'ın TRT Haber'den aktardığı habere göre, Türkiye Dışişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, 18-19 Ekim'de Doha'da kararlaştırılan geçici ateşkesin güçlendirilmesi amacıyla 25-30 Ekim tarihleri arasında İstanbul'da dört ülkenin temsilcilerinin katılımıyla bir dizi toplantı gerçekleştirildiği belirtildi.
Açıklamada, tarafların ateşkese devam etme konusunda mutabık kaldığı, uygulamaya ilişkin ek esasların ise 6 Kasım'da İstanbul'da yapılacak üst düzey toplantıda ele alınacağı bildirildi.
Tarafların ayrıca, ateşkesin ihlal edilmesini önlemek ve barışın kalıcılığını sağlamak amacıyla bir izleme ve doğrulama mekanizması kurulması üzerinde de anlaşmaya vardıkları aktarıldı.
Afganistan ve Pakistan'ın sürece gösterdiği yapıcı katkıların Türkiye ve Katar tarafından takdirle karşılandığı ifade edilirken, iki arabulucu ülkenin bölgesel barış ve istikrara katkı sağlama çabalarını sürdüreceği vurgulandı.
Hatırlanacağı üzere, iki ülke arasında yaşanan sınır çatışmalarının ardından 15 Ekim'de ilan edilen 48 saatlik ateşkes, Türkiye ve Katar'ın desteğiyle Doha'da yapılan görüşmeler sonrası uzatılmıştı.